Opvisning i Rødovre Centrum 27. august 2004 Tilbage til forsiden

Rødovre Skakklub og Rødovre Centrum vil indlede kulturnatten lørdag den 28. august med et opvisningsparti kl. 12. Betænkningstiden er en halv time til hver til hele partiet. Der spilles på den store plads og med centrets flotte store træbrikker, hvor officererne er på hjul. At spille på det store bræt midt nede mellem brikkerne er anderledes end at spille et normalt parti. Det er svært at bevare overblikket, og alene at flytte brikkerne kræver både tid og kræfter.
Den ene spiller er Rødovres stærkeste spiller gennem mange år, Bent Kølvig, tidligere Danmarksmester, der blev 70 år sidste år. Han har stadig sin styrke i behold. På klubbens førstehold har han på bræt 1 scoret 6½ ud af 7.
Den anden er et stort talent, Rune Linneboe Pedersen, 20 år, der på få år har spillet sig helt frem i toppen af klubben. I år har han vundet samtlige turneringer i klubben, men Bent har dog kun deltaget i den sidste af dem.
Endnu har Rune ikke så højt et styrketal som Bent, men det er vist kun et spørgsmål om tid. Hans pågående stil skal nok sikre et spændende parti. Det bliver den unge løve mod den gamle mester.

Bjørn

Ovenstående artikel er sendt til Rødovre Lokal Nyt og til Rødovre Avis. I hvert fald førstnævnte har optaget den nogenlunde som skrevet.