Sommerskak 9. juni 2014 Tilbage til forsiden

I de sidste otte år har Bent Kølvig arrangeret Lynmix-Grandprix i sommerperioden, ud fra en tanke om at skakklubben burde være åben året rundt, de vi har lokalerne til rådighed. Nu synes Bent, at andre skal tage over, men han har lavet oplægget til sommerens turnering, som ledes af medlemmer af bestyrelsen.
I år bliver det Bilbao-turneringer! Og hvad er så det? Jo, man spiller to partier mod den samme modstander - på én gang! Altså to ure, to brætter til hver match. To modstandere pr. aften.

Som tidligere bliver der fri tilmelding. Indskud for hele sommeren er 20 kr., som betales ved første fremmøde. Kom senest kl. 19:15, hvis du vil have en chance for at vinde en fremmøde-præmie. Der skal også sættes brætter, ure og brikker op. Vi starter 19:30.

1. Gevinst i et parti giver 4 point, remis 2 point, tab 1 point. Man kan altså højst få 16 point på en aften, og mindst 4 point.

2. Vi spiller en slags Monrad, dem med lige mange point kommer til at møde hinanden, hvis de ikke lige har spillet mod hinanden. Man kan altså godt møde den samme modstander flere gange, men det tilstræbes, at spillere møder hinanden færrest gange.

3. Ved et ulige antal spillere (turneringslederen forventes at deltage selv) er spilleren med det laveste antal point oversidder (ved ligestilling laveste rating). Oversidderen fungerer som protokolfører og dommer og er så "fredet" de næste tre runder. Oversidderen tildeles 7 point

4. Kun resultater fra de bedste 5 aftener tæller

5. De opnåede point afgør præmiefordelingen. Ved ligestilling rangeres efter ratingtal, laveste tal øverst. Førstepræmien er 500 kr.

6. Som sædvanlig er der tidshandicap, baseret på klubbens interne ratingliste. Hver runde (á to partier) afvikles over 1 time med følgende fordeling:
    forskel højest ratede lavest ratede
    0 - 200 30 min 30 min
    201 - 400 25 min 35 min
    401 - 600 20 min 40 min
    over 600 15 min 45 min

7. Turneringsledere er følgende:
    17. juni Ernst M. Hansen
    24. juni Bjørn Enemark