Korrespondanceskak16. Marts 2007
referat fra 2. holdets kamp d. 7. marts 20078. Marts 2007

16. Marts 2007
12/3-2007:

På den seneste offentliggjorte styrkeliste for det internationale K-skak forbund (ICCF) står følgende Vanløse-spillere opført:

Rating      Antal partier

• Eivind Einersen                 2405                 41
  • Morten M. Hansen             2369                66
  • Steen Schousboe              2337                36
  • Benny R. Petersen             2328                53
  • Søren B. Petersen             2230                13

24/2-2007:

Det er nu officielt, at Vanløse Skakklub vandt 2. division af den Nordiske Klubholdsturnering (for 4-mands-hold) med start i 2004(!). Vi er dermed kvalificeret til deltagelse i øverste division - men det betyder også langt flere partier til hver spiller, hvis vi vælger at stille et hold til start i år...

Slutstillingen i toppen:

Pts.            Snit pr. kamp

8. Marts 2007
Niels Peter Krogh Nielsen
Som sædvanligt var der mange glædelige gensyn da Rødovres 2.hold  var på besøg.

Efter at jeg som holdleder havde gennemgået holdopstillingen, kom Sten Bauers med dagens bemærkning, da han bemærkede  " Og hvis der er en enkelt der ikke tidligere har været medlem i Vanløse skakklub, skal jeg fortælle at toiletterne er i kælderetagen"

Efter at Niller som den første  havde tabt, (og han plejer at være sidst færdig)  gik det slag i slag. Bjørn vandt, Hans vandt., Niels Peter vandt, Peder vandt og Sten vandt, og så førte vi vi pludselig med 5 - 1.

Tilbage sad Ole med et slutspil med dronning, tårn og springer mod løber, hvor Ole havde en merbonde mod Rødvores formand Ernst. Mader Hansen, det lykkedes Ole at tabe, og igen må vi konstatere, Ole spiller kun godt på 1. holdet, - han har dog fået fri i morgen,  idet Peder skal spille.

Jan sad med en bonde for lidt i en meget kompliceret stilling, hvor Jan først mistede en kvalitet, så en officer og til sidst opgav han.

Her inden sidste runde deler Bjørn og Peder topscorerrollen, Peder med 4½ af 6 og Bjørn med 4½ af 5. Peder har scoret imponerende 78 ratingpoint på 3. brædtet, -medens Bjørn har nappet 86. (Den halvfjerdsårige unge gut spiller som om han var i sit livs vår).

Vi skal snart møde Rødovre igen, idet vi har aftalt en opvisningsmatch i Rødovrecentret, hvor vi skal spille ½ times partier med store brikker.

Her er resultatet

Vanløse 2